MihaelaC's Blog

Where troubles melt like lemondrops//Away above the chimney tops//That's where you'll find me

Eu si Good Food-ul 17/10/2013

Filed under: Uncategorized — mihaelacojocaru @ 23:49

Cochetez cu Good Food-ul de ceva vreme (in sensul ca le-am dat like pe facebook, dar nu mi-am cumparat pana acum nicio revista, shame on me for that :D). Pana in octomrie, cand am vazut pe coperta un tort splendibulos, si mi-am zis ca tre’ sa imi cumpar si eu revista, si numai de-ar fi fost pentru frumusetea pozei cu tort.

Nu mica mi-a fost mirarea ca, dupa ce am citit reteta de tort sa vad o nota prin care eram invitata (am luat-o personal, deh) sa incerc sa „reconstruiesc” minunatia. Na bun, mi-am zis, cat de greu poate fi, nu? 🙂 Pai nu foarte, dar nici prea usor nu mi-a fost sa il fac asa, un tort acceptabil, dupa parerea mea 😉

DSCF1145

Acum, dupa ce am citit eu revista mi-am zis asa: mon Dieu, sa coc atatea blaturi? No way! Asa ca, as I usually do, mi-am „refacut” un peu reteta ca sa se incadreze in tava mea de 30X36 (m-am gandit eu ca pot sa tai trei fasii de cate 12 cm latime si lungi de 30 dintr-un dreptunghi mai mare, right?). Si bine m-am gandit caci, dupa mine, a iesit suficient de inalt tortul asa cum l-am facut.

Ingredientele au fost cam asa:

Pt blatul de ciocolata:

60 gr unt

5 oua mari

150 ml lapte

1 esenta vanilie (daca gasiti plicuri de bourbon de la Dr. Oetker, cu atat mai bine)

60 gr faina

50 gr cacao

150 gr zahar

Pt blatul de portocale:

60 gr unt

5 oua mari

coaja rasa si zeama de la 1 portocala (ar trebui sa aveti 150 ml, daca nu ies, mai completati cu 1-2 linguri lapte)

1 esenta vanilie (daca gasiti plicuri de bourbon de la Dr. Oetker, cu atat mai bine)

160 gr faina

150 gr zahar

Pt blaturile rotunde (se imparte compozitia in 2 tavi de 20 cm diametrul) de cioco ce „imbraca” tortul:

40 gr unt

3 oua

75 ml lapte

1/2 esenta vanilie

30 gr faina

30 gr cacao

75 gr zahar

Pasii de preparare se regasesc in revista (nu o sa plagiez acum pt ca oricum asamblarea necesita, dupa parerea mea, si poze ajutatoare 🙂 ) Ideea e ca eu dupa ce am copt cele doua blaturi dreptunghiulare, le-am facut sul pe fiecare in parte intr-un prosop umezit pana s-au racit, ca sa isi pastreze elasticitatea. Dupa ce am terminat de copt toate blaturile (2 dreptunghiulare si 2 rotunde, de la capete) si s-au si racit, am facut crema.

Or at least I tried… Acum, eu, de obiei, imi ascult instinctul, lucru pe care nu l-am facut acum. Pt ca nu toti cei care urmau sa manance tort is mare fani de crema de unt (I know!, what can be better than that? :P), am zis sa fac o combinatie intre o crema de branza cu unt. Nu avea de ce sa nu imi iasa, right? Ei uite ca zeama de la cele doua portocale, asa cum era specificat in reteta din GF, mi-a stricat socoteala pt simplul fapt ca am pus-o de la inceput pe toata. 😦 Daca ma luam dupa guts nu puneam nici jumatate din ea si urma sa vad dupa ce-i trageam o mixare daca mai trebe sau nu. Eh na, wasn’t meant to be.

Asa ca am improvizat (tort facut intr-o duminica dupa-amiaza, cu majoritatea magazinelor de langa bloc inchise si cu lipsa chef de mers pana la supermarket :D): am facut o frisca, in schimb, in care am pus coaja de la o portocala rasa+putin sofran (din care am pus putin si in blatul de porto). De ce? Pai pt ca daca nu exagerezi cu el iti da o culoare frumoasa galbuie si nu modifica gustul. Eu am batut vreo 500 ml de frisca lichida si mi-a fost arhi-suficienta.

Si am mai facut si glazura din revista, iar putin modificata:

50 ml apa

50 ml ulei

200 gr zahar

75 gr cacao (asta pt ca am folosit o cacao foarte buna)

100 gr cioco amaruie

200 ml smantana pt frisca (vreo 25% grasime)

Le-am amestecat pe toate pe baie de aburi pana s-au topit frumos. 🙂

Eram ferm convinsa ca nu o sa iasa nimic, m-am cam impotmolit eu la asamblat, dar cand am vazut interiorul dupa ce am taiat prima felie I was like: how about that?! A iesit aproape la fel de fain cum as fi vrut (si asta doar pt ca sunt eu o obsedata de perfectiune). But see for yourself 🙂

DSCF1141DSCF1140

It was good, trust me 😉

 

2 Responses to “Eu si Good Food-ul”


Lasă un răspuns

